Fenomen klapków Kubota

Droga do sukcesu w wygodnych klapkach Kubota

Wszystko zaczęło się od studenckiej wycieczki do Chin. Jeden z późniejszych założycieli marki dostrzegł wówczas, że niewielu Polaków jest zainteresowanych w Chinach podziwianiem Muru Chińskiego albo Świątyni Nieba. Znacznie więcej osób można było spotkać na bazarze. Na początku lat 90. w Polsce wciąż brakowało wielu towarów, które z kolei były dostępne w Chinach. Przedsiębiorczy studenci szybko dostrzegli możliwości, jakie niesie ze sobą sprowadzanie towarów nad Wisłę. Logistyka takiego przedsięwzięcia nie była łatwa, a produkty wędrowały m.in. przez Rosję. Jednak okazało się to opłacalne, a sprowadzane towary momentalnie rozchodziły się na Stadionie Dziesięciolecia. Początkowo były to ubrania, jednak przed wysyłką trzeba było wyjąć każdą rzecz z opakowania i sprawdzić pod kątem potencjalnych uszkodzeń i zabrudzeń. Z butami szło znacznie szybciej niż z ubraniami. Klapki zapinane na rzepy szybko stały się prawdziwym przebojem i zaczęto je sprowadzać do Polski kontenerami. Z czasem ich sprzedaż rozprzestrzeniła się na inne miasta. Kuboty nie potrzebowały reklamy i marketingu, nawet bez tego cieszyły się ogromną popularnością. Ludzie pokochali ich niską cenę oraz wygodę, którą gwarantowały. Jednak m.in. większa otwartość na zagraniczne rynki doprowadziła do tego, że spółka zawiesiła swoją działalność. W 2018 roku, po ok. dekadzie niebytu, kilku przyjaciół z Łodzi kupiło licencję na korzystanie ze znaku towarowego. Już rok później dawni właściciele Kuboty połączyli swoje siły wraz z nowymi posiadaczami licencji, tworząc wyjątkową spółkę. W ramach rebrandingu marki wprowadzono do sprzedaży zupełnie nowy typ produktu – Kubota Premium. Są to wyjątkowe klapki, do których produkcji używane są materiały sprowadzane z Polski i Włoch. Do tworzenia produktów wykorzystywana jest naturalna skóra, eko-skóra oraz PU, z którego powstaje podeszwa. Marka wspiera ruch Fashion Revolution, którego celem jest poprawienie bytu osób zajmujących się szyciem i produkcją ubrań. Warto też wspomnieć, że 1% ze sprzedaży produktów marki Kubota jest przekazywany na rzecz Fundacji DKMS (zajmującej się osobami chorymi na białaczkę i inne nowotwory krwi).

Nie tylko klapki

Kubota to przede wszystkim niezwykle wygodne klapki, które można nosić zarówno po domu, jak i na zewnątrz. To modny dodatek, który nie tylko dobrze wygląda, ale zapewnia także komfort noszenia. Wiele osób wciąż stawia na klasyczną czerń, ale dostępne są również modele o innych kolorach. Delikatny lilak, pudrowy róż, a może stonowana szarość? Nareszcie miłośnicy pastelowych odcieni znajdą coś dla siebie. Marka przewidziała też warianty dla osób preferujących zdecydowane kolory. Z pewnością przypadnie im do gustu soczysta żółć, butelkowa zieleń albo ognista czerwień. Za już kultowy model uznawane są klapki z rzepami, ale w ofercie marki pojawiły się także inne rodzaje obuwia. Do sprzedaży wprowadzono klapki basenowe, japonki oraz Kubota Premium, które zostały wykonane ze skóry. Teraz fani klapków będą mieli odpowiednią parę na każdą okazję. Firma poszła o krok dalej i postawiła również na produkcję skarpet. Wszak połączenie klapków ze skarpetkami można uznać już za kultowe. W ofercie znalazły się m.in. bawełniane skarpety oraz stopki. Podobnie jak w przypadku klapków, tutaj również dostępna jest szeroka paleta barw od klasycznej bieli, aż po neony. W propozycjach marki znalazł się też stylowy bucket hat, a więc najmodniejszy kapelusz tego sezonu.